Proč neprodávat věci přes Facebook

Facebook je kouzelné místo. Skupinky sdružují zvláštní směsice lidí s rozdílnými hodnotami IQ, což nezřídka vede k mnohým nedorozuměním, šarvátkám či dokonce slovním útokům. Pokud se dokonce rozhodnete prodat přes Facebook nějaké své hmotné statky, měli byste se obrnit trpělivostí snad trojnásobně. S největší pravděpodobností totiž narazíte na jedince tohoto typu:

  • Negramotní – dost možná jejich zprávy nejprve ani nerozluštíte, a pokud ano, ptají se vás na něco, co je ve vašem inzerátu již zmíněné. A takových bude většina. Všeříkající komentář „cena“ bez jakéhokoli náznaku otazníku je poměrně iritující. Jde o volně ložené slovo, dokonce začínající malým písmenem. Upadlo vám tady snad? Tak ho zvedněte a běžte se společně podívat po nějaké té interpunkci. Pokud někdo píše, že neposílá poštou, ale zboží chce osobně předat v Praze, fakt vám ho poštou nepošle, ani když se nakrásně zeptáte.
  • Bez peněz – rozhodnou se sveřepě ignorovat vámi stanovenou cenu a hodí do plénu částku, která se nerovná ani desetině hodnoty zboží. „Chcu to koupit za pade, naval!“. Potom jsou uražení, že s nimi odmítáte diskutovat. Ti protřelejší nenabídnou ani cenu, ale rovnou komentář na téma „to je dneska všude drahota!“.
  • Nerozhodní – nejprve o zboží mají zájem, potom nemají zájem, načež se rozhodnou, že se pro něj ve středu zastaví, ale na poslední chvíli si uvědomí, že mají v práci školení mimo město, a tak se s vámi vlastně sejít nemohou. Po shlédnutí jejich profilu se začnete vážně zajímat, na co uklízečka z Lídlu potřebuje školení… a proč si vás vlastně nakonec zablokovala.
  • Nerozhodní s doplňujícími otázkami – nejen, že jejich chování odpovídá předchozímu odstavci, ale ještě předtím, než s nimi celou tuto anabázi absolvujete, zahrnou vás následujícími všetečnými dotazy: délka trička v oblasti rukávů a u krku, barva trička na denním a zářivkovém světle, délka trička přes břicho a přes boky, stáří trička a množství jeho praní, případně také značka pracího prášku a vůně použité aviváže. Děkuji!
  • Mimo/na drogách/na mateřské, ale rozhodně ne dovolené – nezávisle na tom, zda mají či nemají zájem nakoupit, mají nutkavou potřebu se vyjádřit. Vyčtou vám, že koupě plastu ničí planetu, že na vaší profilové fotce evidentně týráte svého psa, kolik by se za to nakrmilo dětí v Africe, nebo jestli nemáte zájem o kosmetiku Tian De.

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.